Szegedi Sárkányhajó Egyesület - Dragonboat Club of Szeged

2008.11.10

Kép  A Szegedi Sárkányhajó Egyesület 2008 február 16.-án alakult meg, akkor döntött úgy a több mint 20 fős legénység, hogy a későbbiekben versenyszerűen, egyesületi formában kívánják ezt a sportot űzni. A sárkányhajósportban 18-20 fő evez egy hajóban, legelöl a legénységgel szemben ül a dobos, aki adja az ütemet, és leghátul, a hajó végében áll a kormányos, aki egy 4 méter hosszú lapáttal tartja irányban a hajót.

Kép

2007 augusztusában vettünk részt az első versenyünkön, az I. Szegedi Sárkányhajó Fesztiválon. Ezen a versenyen egy hajóval képviseltettük magunkat, és sikerült is nyernünk mind a két távon, 200 és 2000 méteren egyaránt. Ezen a sikeren felbuzdulva határoztuk el, hogy a 2008-as versenyszezonban már versenybe szállunk a legerősebb hazai csapatok ellen a Magyar Bajnokságon, és megpróbáljuk kiharcolni az indulás jogát a 2009-ben Budapesten megrendezésre kerülő sárkányhajó Európa Bajnokságra.

Kép 2008-ban öt hazai versenyen sikerült részt vennünk, és örömmel nyugtázhattuk, hogy egyetlen versenyről sem jöttünk haza érem nélkül. A legrangosabb hazai versenyen, az Országos Bajnokságon, 200 méteren második helyezést értünk el, míg 500 és 2000 méteren bronzérmesek lettünk. A szeptemberi Eb-válogatón már mind 500 méteren, mind 200 méteren sikerült második helyen végezni, minimális különbséggel lemaradva az aktuális hazai válogatott egység mögött. Ez azt jelenti, hogy ennek a két versenynek az összesített eredményei alapján sikerült kiharcolnunk az indulási jogot az 2008. évi Európa Bajnokságra, ami egy debütáló csapattól hatalmas teljesítménynek mondható.

Kép Az erős hazai mezőnyben elért dobogós helyezéseinket igen jó eredménynek könyveltük el, amit a szövetség munkatársai is megerősítettek, ugyanis olyan ellenfelekkel kellett megküzdenünk, akik már évek óta együtt készülnek, és ami a legfontosabb, hogy hetente 3-szor edzenek sárkányhajóban, amire nálunk egyelőre hajó hiányában nincs lehetőség. Egy csapat sikerességének egyik fele a legénység erőállapotán múlik, ami esetünkben kiválónak értékelhető, míg a másik fele az összeszokottságon, amit addig sajnos nem tudunk fejleszteni, amíg nem lesz Szegeden egy sárkányhajó.

Kép Csapatunk minden tagja kenus vagy kajakos múlttal rendelkezik, ami jó alapot ad a sárkányhajó versenyzéshez, ezt az eredményeink is visszaigazolták. Csapatunkat olyan profi kenus sportolók erősítik, mint Fürdök Gábor és Horváth Gábor, akik a felnőtt kajak-kenu válogatott tagjai, illetve több ifjúsági és junior korú válogatott kenus versenyzőt is tudhatunk a legénység tagjai között.

Balaicz Tibor

Szegedi Sárkányhajó Egyesület

Elnök

b.hajnalka@vipmail.hu

(Bernát Hajnalka, 2011.09.04 17:30)

Sziasztok!

Lehet csatlakozni az egyesülethez?

Hajni

palfeiva93@gmail.com

(Pálfi Éva, 2010.08.31 15:00)